Saturday, March 27, 2010

munajat seorang hamba...

Ya Allah,
Syukur atas nikmat pancainderamu,
dengan penglihatan...
aku dapat melihat segala
kekuasaan Mu...
mengagumi segala kebesaranMu..
Namun...
dengannya jualah,
Aku melakukan kemungkaran...
terhadapmu...
menjerumuskan diriku ke lembah dosa...
melihat pada yang tidak sepatutnya,
membuatkan diri ini alpa,
saat hidayahmu tiba...
seketika aku tersedar...
mungkin belum terlambat
untukku pahatkan dalam diri...
bahawa...
AKU MAHU BERUBAH...!!

Ya Allah,
jika dulu aku angkuh di bumiMu,
alhamdulillah...
hidayatmu mematahkan
keangkuhanku...
membangunkan sifat malu..
yang selama ini tersorok
dalam diri...
ku tundukkan pandanganku,
yang selama ini meliar,
ku timbulkan kekeliruan,
pada teman-teman..
ku tempias segala teguran sinis
kutekadkan dalam kalbuku,
bahawa...
AKU MAHU BERUBAH..!!
Ya Allah,
ku pohon hidayahmu,
duhai ayahanda dan bonda,
sahabat-sahabat...
serta..
teman-teman...
bantulah daku...
bimbinglah daku...
dalam mencari
cinta yang paling Agung...
cinta yang Esa...
sesungguhnya,
AKU MAHU BERUBAH...!!!

No comments:

Post a Comment